Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2014

ΚΛΟΦΕΝ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΦΩΝΗΣ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ

27 Μαρτίου 2014

ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΚΛΟΦΕΝ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ

«ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΕ 10 ΤΟΝΟΥΣ ΚΛΟΦΕΝ ΣΤΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ τ. ΦΩΝΗΣ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ»

«ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΦΑΝΟΙ ΤΩΝ ΚΕΡΑΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΒΗΣΤΟΙ ΛΙΓΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ;»


Μία πολύ σημαντική Ερώτηση, αναφορικά με τεράστιες ποσότητες, 10 τόνους, ΚΛΟΦΕΝ στις εγκαταστάσεις της Θράκης, όπου λειτουργούσε η Φωνή της Αμερικής και τώρα έχουν περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ για «πώληση», κατέθεσε ο Βουλευτής Επικρατείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:

ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΩΣΤΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ
ΥΠΕΚΑ ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΝΙΑΤΗ
ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΙΧΑΛΗ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ

ΘΕΜΑ: «ΚΛΟΦΕΝ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΦΩΝΗΣ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ. ΣΒΗΣΤΟΙ ΟΙ ΦΑΡΟΙ ΣΤΙΣ ΚΕΡΑΙΕΣ ΛΙΓΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ»

Πρόσφατα, στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ και στην υποσελίδα «ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ - Αξιοποίηση Γης» αναρτήθηκαν σε μορφή αρχείων PDF τέσσερις (4) λίστες με δεκάδες ακίνητα, οι οποίες φέρουν τα ονόματα «Σύνοψη Χαρτοφυλακίου Ακινήτων Α», «Σύνοψη Χαρτοφυλακίου Ακινήτων Β», «Σύνοψη Χαρτοφυλακίου Γ» και «Λίστα Ακινήτων που μεταβιβάστηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ». Προφανώς στα τρία (3) πρώτα αρχεία, περιλαμβάνονται ακίνητα τα οποία δεν έχουν μεταβιβασθεί ακόμη στο ΤΑΙΠΕΔ και ανήκουν στην ΕΤΑΔ ΑΕ, η οποία συνεργάζεται με το ΤΑΙΠΕΔ.

Στο αρχείο «Σύνοψη Χαρτοφυλακίου Ακινήτων Α» και στην σελίδα 98, περιλαμβάνεται με τον κωδικό ΑΒΚ 3897-3911 ακίνητο έκτασης 7.991.000 τ.μ. στο Νέο Εράσμιο του Δήμου Τοπείρου Ξάνθης, που αφορά τη γη και τις εγκαταστάσεις στις οποίες στεγάζονταν ο ραδιοφωνικός σταθμός «Φωνή της Αμερικής».

Το περίεργο είναι ότι στην ίδια σελίδα, αναφέρεται ως «Άγνωστο» το ποια έκταση εντός των ανωτέρω 7.991 στρεμμάτων, καταλαμβάνουν τα κτίρια του ακινήτου.

Όπως παρατηρεί ο Πολιτευτής ΑΜΘ (Καβάλας) των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Γιώργος Τσακίρης και Υποψήφιος Αντιπεριφερειάρχης ΑΜΘ, με επιβεβαίωση της Πολιτευτού Ξάνθης του Κινήματος Νίνας Γεωργανά, στην ειδυλλιακή αυτή παραλία της Ξάνθης μεταξύ Δασοχωρίου και του υγροβιότοπου του Νέστου, εξακολουθούν να υπάρχουν οι εγκαταστάσεις του ραδιοφωνικού σταθμού της «Φωνής της Αμερικής».

Ο σταθμός έχει πάψει να λειτουργεί από το 2006, κατόπιν συμφωνίας των δύο χωρών και έκτοτε η εν λόγω έκταση πέρασε στην διαχείριση της Κτηματικής Εταιρίας του Δημοσίου (ΚΕΔ) ΑΕ, η οποία το 2011 συγχωνεύτηκε δια απορρόφησης με την Ολυμπιακά Ακίνητα ΑΕ και την Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα ΑΕ, λαμβάνοντας πλέον την επωνυμία ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ (ΕΤΑΔ) Α.Ε.

Φεύγοντας όμως οι Αμερικανοί υπεύθυνοι των εγκαταστάσεων, εκτός από τα κτήρια, τα μηχανήματα και τις κεραίες, άφησαν και κάτι περισσότερο από 10 τόνους τοξικού υγρού Κλοφέν που χρησιμοποιούσαν στους πομπούς και τους μετασχηματιστές.

Το Κλοφέν, ένα ιδιαίτερα τοξικό καρκινογόνο και μεταλαξιογόνο λάδι, χρησιμοποιούνταν ως ψυκτικό υγρό στους πομπούς που μέσω 54 πανύψηλων κεραιών έστελναν το μήνυμα του ραδιοσταθμού σε όλο σχεδόν τον πλανήτη. Επί του παρόντος και σύμφωνα με δημοσιεύματα της «Καθημερινής» από τον Απρίλιο του 2012, «δεν διαφαίνεται κίνδυνος διαρροής του τοξικού και άκρως επικίνδυνου για τη Δημόσια υγεία αυτού υγρού, καθώς το Κλοφέν φυλάσσεται με ασφάλεια στην «καρδιά» ενός εκάστου εκ των 10 πομπών, υπό την επιτήρηση τεχνικών, που πληρώνει η ΕΤΑΔ ΑΕ. Ο κ. Θ. Κεχαγιάς, ένας εξ αυτών, αναφέρει «Αυτός είναι ο λόγος που κράτησαν εμάς τους τεχνικούς. Να προσέχουμε τους πομπούς. Ελέγχουμε εξονυχιστικά κάθε μήνα μήπως εμφανίσουν διαρροές, διαθέτουμε ειδικές στολές, γάντια και σφουγγάρια. Μέχρι στιγμής δεν έχουμε αντιμετωπίσει προβλήματα».

«Τι θα γίνει, όμως,» συνεχίζει το δημοσίευμα «εάν και όταν προκύψει αγοραστής για το «φιλέτο»; Λογικά ο νέος ιδιοκτήτης θα πρέπει να απομακρύνει πομπούς και Κλοφέν, εκτός και αν σχεδιάζει να λειτουργήσει άλλο ραδιοσταθμό. Η κ. Γεωργία Γιαννιώτη, εκπρόσωπος της εταιρείας Envrochen που δραστηριοποιείται στην απομάκρυνση χημικών αποβλήτων, εξηγεί τη διαδικασία απαλλαγής από το επικίνδυνο Κλοφέν. «Η επιχείρηση απάντλησης και απομάκρυνσης είναι δύσκολη. Το τοξικό υγρό διοχετεύεται σε ειδικά βαρέλια και αλλού τοποθετούνται οι μετασχηματιστές. Το φορτίο μεταφέρεται σε κοντέινερ με πλοίο στο Βέλγιο, τη Γαλλία και μέχρι πρόσφατα τη Φινλανδία, όπου καταστρέφεται».

Σύμφωνα με τον κ. Κώστα Πούλιο, ηλεκτρολόγο μηχανικό του Ελληνικού Ινστιτούτου Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας, η μόνη μέθοδος που εφαρμόζεται σήμερα διεθνώς σε βιομηχανική κλίμακα είναι η αποτέφρωση του Κλοφέν σε υψηλή θερμοκρασία (1.000 - 1.200 βαθμών Κελσίου). Αυτό γίνεται κυρίως στην ξηρά σε ειδικούς αποτεφρωτήρες, αλλά και σε πλοία-αποτεφρωτήρια. Η τελευταία αυτή τεχνική, ωστόσο, όπως επισημαίνει ο κ. Πούλιος, μολονότι κοστίζει λιγότερο, δεν θεωρείται ικανοποιητική.

Υπενθυμίζεται ότι από το 1986 απαγορεύτηκε η κυκλοφορία του Κλοφέν στην αγορά, διότι διαπιστώθηκε ότι είναι τοξική ένωση τόσο για τον άνθρωπο όσο και για τη χλωρίδα και την πανίδα, αποτελεί δε μία από τις ανθεκτικότερες ουσίες στη φύση και με έμμεσο τρόπο συσσωρεύεται στον ανθρώπινο οργανισμό μέσω της τροφής και του πόσιμου νερού. Εξάλλου, με την κοινοτική οδηγία 96/59/ΕΚ θεσπίστηκαν συγκεκριμένες υποχρεώσεις των κατόχων των εν λόγω συσκευών/ υλικών, οι οποίες έχουν ενσωματωθεί και εξειδικευτεί στην εθνική νομοθεσία με τις ΚΥΑ 7589/731/2000 και 18083/1098Ε.103/2003.

Ουσιαστικά η ντιρεκτίβα αυτή της Ε. Ε. απαγόρευσε τη χρήση του Κλοφέν με καταληκτική χρονολογία το 2010, που όμως είχε παραταθεί σιωπηρά έως το 2012.

Η Ελλάδα, για παραβίαση της κοινοτικής αυτής οδηγίας, έχει ήδη μια καταδίκη «στην πλάτη της» το 2003, όσον αφορά τη διαχείριση των επικίνδυνων αυτών υλικών για τη δημόσια υγεία.

Τον Αύγουστο του 2013 το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, με δημόσια ανακοίνωση, και με το σκεπτικό να μπορέσει η χώρα μας να ανταποκριθεί στις σχετικές με το ζήτημα αυτό υποχρεώσεις της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά και για να διασφαλιστεί η προστασία του περιβάλλοντος από τις επιπτώσεις των πολυχρωμιωμένων διφαινυλίων και τριφαιλυνίων (PCB/PCT) στις οποίες ανήκει και το Κλοφέν, κάλεσε σε απογραφή και σύνταξη καταλόγων συσκευών που περιέχουν την ουσία PCB και στο σχεδιασμό διάθεσης - απολύμανσης. Εν τούτοις, η ανταπόκριση των κατόχων PCB στις υποχρεώσεις τους, όσον αφορά στη δήλωση και στο σχεδιασμό διάθεσης - απολύμανσης των συσκευών - υλικών με PCB, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, ήταν ελάχιστη. Επισημάνθηκε μάλιστα ότι «από 01/01/2014, νέες δηλώσεις δεν θα γίνονται δεκτές και οι κάτοχοι συσκευών - υλικών που περιέχουν PCB θα ενταχθούν σε κατάλογο για επιλογή διενέργειας ελέγχων από τις αρμόδιες αρχές».

Πρόσφατα δε, σε δημοσίευμα τοπικής ιστοσελίδας (το οποίο συνοδεύεται και από φωτογραφικό υλικό), γίνεται αναφορά σε βανδαλισμούς και κλοπές στις εν λόγω εγκαταστάσεις με τους δράστες να αφαιρούν φύλλα χαλκού, πηνία μεγάλων διαστάσεων και χάλκινους αγωγούς.

Παράλληλα επισημαίνεται το γεγονός πως οι φάροι στους πύργους των κεραιών της «Φωνής της Αμερικής» παραμένουν σβηστοί στο σύνολό τους, τη στιγμή που το αεροδρόμιο της Καβάλας απέχει μόλις μερικά χιλιόμετρα από την περιοχή, γεγονός που έχει επισημανθεί επανειλημμένως σύμφωνα με καταγγελίες κατοίκων της περιοχής.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε :

  1. Περιλαμβάνεται το σύνολο των κτιριακών εγκαταστάσεων της πρώην «Φωνής της Αμερικής» στην έκταση των 7.991.000 τ.μ. τα οποία αναφέρονται στην ανωτέρω αναφερόμενη με κωδικό ΑΒΚ 3897-3911 έκταση ή όχι; Εάν όχι, για ποιο λόγο και βάση ποιας συμφωνίας; Εάν ναι, ποιο είναι το σύνολο τους; Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα, εάν υπάρχουν.
  2. Επιβεβαιώνεται η ύπαρξη των 10 τόνων (ή οποιασδήποτε άλλης ποσότητας) στις ανωτέρω εγκαταστάσεις, του ιδιαίτερα τοξικού και καρκινογόνου Κλοφέν ή οποιουδήποτε άλλου τοξικού και επικίνδυνου για τη δημόσια υγεία υλικού, τόσο για τον άνθρωπο όσο και για τη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής ;
  3. Σε περίπτωση επιβεβαίωσης της ύπαρξης της τοξικής ουσίας Κλοφέν στις ανωτέρω αναφερόμενες εγκαταστάσεις, συνεχίζονται μέχρι και σήμερα οι μηνιαίοι και εξονυχιστικοί έλεγχοι για την διαπίστωση ή όχι διαρροών, από εξειδικευμένο γι’ αυτό το σκοπό προσωπικό; Εάν όχι για ποιο λόγο και τι κινδύνους εμπεριέχει αυτό; Εάν ναι, ποια είναι τα αποτελέσματα των ελέγχων (να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα) ;
  4. Ποια μέτρα προτίθεσθε να πάρετε για την προστασία του χώρου από φαινόμενα κλοπών και βανδαλισμών τα οποία, σε συνδυασμό με την ύπαρξη επικίνδυνων για την υγεία υλικών που ενδεχομένως να υπάρχουν εκεί, μπορεί να οδηγήσουν σε ατομικούς ή και περιβαλλοντικούς κινδύνους στην περιοχή ;
  5. Για ποιο λόγο κατά το κλείσιμο του ραδιοσταθμού και την αποχώρηση του προσωπικού της «Φωνής της Αμερικής» το 2006, και ενώ ήταν σε ισχύ η κοινοτική οδηγία 96/59/ΕΚ με την οποία θεσπίστηκαν συγκεκριμένες υποχρεώσεις των κατόχων των εν λόγω συσκευών/ υλικών, οι οποίες έχουν ενσωματωθεί και εξειδικευτεί στην εθνική νομοθεσία με τις ΚΥΑ 7589/731/2000 και 18083/1098Ε.103/2003, δεν υπήρξε και η ταυτόχρονη υποχρέωσή τους για την απομάκρυνση και καταστροφή του επικίνδυνου αυτού υλικού ;
  6. Έχει υπολογισθεί το κόστος της απομάκρυνσης και καταστροφής του Κλοφέν με ασφαλή για τη Δημόσια υγεία τρόπο; Εάν ναι, με ποια μέθοδο και ποιος θα επωμισθεί το ανάλογο κόστος (η ΕΤΑΔ ή ο ιδιώτης επενδυτής) ;
  7. Μετά και την δημόσια ανακοίνωσή του τον Αύγουστο του 2013, γνωρίζει πλέον το υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής επακριβώς και για κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο το οποίο έχει στην κατοχή του PCB, χρησιμοποιημένα PCB ή και συσκευές που περιέχουν PCB, σύμφωνα με τον πίνακα που είχε δημοσιεύσει και με καταληκτική ημερομηνία την 31η Δεκεμβρίου 2013, όλες τις συσκευές ή υλικά που αναφέρονται σε αυτόν ανά την επικράτεια; Εάν όχι, για ποιον λόγο και ποιες είναι οι ενέργειες στις οποίες θα προβείτε; Εάν ναι, ποια είναι τα αποτελέσματα της εν λόγω ενέργειας και τι προτίθεσθε να πράξετε επ’ αυτού (να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα);
  8. Ισχύει το ότι οι φάροι στις κεραίες των εγκαταστάσεων παραμένουν σβηστοί, ελάχιστα χιλιόμετρα από το αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος» της Καβάλας, παρά τους σοβαρούς κινδύνους ασφαλείας που μπορεί αυτό να εγκυμονεί για την κυκλοφορία των αεροσκαφών που εκτελούν δρομολόγια από και προς το αεροδρόμιο και όχι μόνο; Εάν ναι, ποια μέτρα προτίθεσθε να πάρετε;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια, σκέψεις, απόψεις και άρθρα, πολιτικού, και όχι μόνο, περιεχομένου. Παρακαλώ θερμά, σε περίπτωση σχολίων να αποφεύγετε τη χρήση βωμολοχιών ή άλλων προσβλητικών παρατηρήσεων